Ogłoszenie

Reklama - Pisać do admina po więcej info.

#1 Sat-12-06-2010 01:52:20

 Tom

http://img687.imageshack.us/img687/1184/administratorek.png

26025405
Call me!
Skąd: Irlandia
Zarejestrowany: Thu-10-06-2010
Posty: 119
Punktów :   
WWW

Lagi & Kicki

http://img686.imageshack.us/img686/3576/featuredthumb1331.jpgJeżeli nie jesteś komputerowym geniuszem, ale chciałbyś wiedzieć więcej o lagach i kickach, czytaj dalej! My Community Managerowie zebraliśmy jednego z naszych programistów i jednego z naszych administratorów systemu o wyjaśnienie nam w prostych słowach co może się stać gdy twoja postać przestanie nagle się ruszać w Tibii.



Przyczyny Lagów



Budowa Internetu

Istnieje mnóstwo rożnych przyczyn wywołujących lagi (opóźnienia). Popularniejszą z nich jest struktura internetu. Internet jest gigantyczną plątaniną kabli, którymi dane wędrują z jednego punktu do drugiego. Na swojej drodze spotykają wiele rożnych węzłów, które zwykle należą do rożnych dostawców internetowych. Opóźnienia mogą wystąpić gdzieś między Twoim komputerem a usługą online, z której chcesz skorzystać - np. Tibia. Każdy kabel, węzeł, serwer, program, komputer czy dostawca internetu odgrywa w sieci ważną rolę. Tylko jeden problem w jakimkolwiek z tych punktów może spowolnić połączenie - niesprawny sprzęt komputerowy, błąd oprogramowania czy coś tak banalnego jak koparka, która przypadkiem przerwała kabel. Jeżeli Twoje dane nie mogą dotrzeć do celu jedną drogą, to wybierają inna. Trwa to wtedy kilka milisekund dłużej. Jeżeli używasz usługi, która nie potrzebuje szybkiego łącza np. wyszukiwarka lub komunikator to raczej nie sprawi to dużego problemu. Jednak w grze online, gdzie każde spowolnienie internetu grozi śmiercią, te kilka milisekund może okazać się decydujące.

http://img526.imageshack.us/img526/5652/causesforlag.jpg



Przepustowość łącza

Kolejną przyczyną opóźnień, jest posiadanie stałego łącza, które ma określoną przepustowość z jakiej możesz korzystać. Pasmo te wygląda jak kabel. Każda Twoja aktywność internetowa musi przez niego przejść. Więc jeśli używasz innej usługi internetowej w momencie gdy grasz w Tibie, więcej danych musi przedostać się przez kabel. Zwiększony ruch tak samo jak na drogach może spowodować korek, wtedy ty odczuwasz to w postaci lagów. Często też, niektórzy dzielą swój internet z innymi ludźmi. Zatem kiedy Ty grasz w Tibie, Twój współlokator może akurat pobierać duży plik z internetu. To pobieranie zwolni również Twoje połączenie. Im więcej ludzi czy aplikacji internetowych tym bardziej łącze się dzieli i tym bardziej sieć się korkuje.Tak jak Ty, CipSoft też posiada własnego dostawce internetowego i stałe łącze. Także połączenie może być spowalniane zarówno przez Ciebie jak i przez CipSoft, np. może to być atak DDoS, który zostanie opisany później.

Twój komputer

Inną formę opóźnienia może powodować Twój komputer. Na przykład, kiedy prosisz aby wykonał kilka rzeczy na raz. System wybiera wtedy aplikacje, która dostanie najwięcej mocy przetwarzania. Zatem kiedy uruchamiasz jakieś pogramy podczas grania w Tibie, może pojawić się lag - w zależności od włączonej aplikacji i mocy Twojego procesora. Opóźnienia mogą też występować jeżeli Twój sprzęt komputerowy nie jest wystarczająco dobry dla zainstalowanych programów lub po prostu masz braki w sterownikach. Inne programy, które spowalniają łącze to firewalle i antywirusy, które skanują połączenie. Niestety takie jest ich zadanie i nie powinieneś ich wyłączać, jednakże niektore działają bardzo wolno lub korzystają z mocy Twojego procesora.

Opóźnienie graficzne po stronie klienta

Istnieje inny typ opóźnienia, które nazywane jest przez programistów Tibi
"opóźnieniem graficznym po stronie klienta". Pojawia się wtedy, gdy klient Tibi na Twoim komputerze zostanie przeciążony. Może się to zdarzyć kiedy klient potrzebuje załadować wiele grafik na raz z dysku, np. kiedy zmieniasz piętro i muszą wczytać się nowe podłoża, nowe portowy i przedmioty. Klient pobiera wtedy grafikę z Twojego dysku i gdy ten proces się przedłuża pojawia się lag. Ku zdziwieniu, ze strony serwera wszystko wygląda w porządku.

http://img413.imageshack.us/img413/3856/movingguildhousebag.jpg



Serwery gry

Opóźnienie może zostać wywołane również przez nasz serwer, np. podczas tworzenia kopii zapasowych. Zazwyczaj jednak tego nie odczuwasz. Mogą natomiast wystąpić błędy w układzie serwera co spowoduje opóźnienia. Istniał kiedyś przykład dla tego typu lagów, kiedy gracz próbował przetransportować całą zawartość guild hall w jednym parcelu. Każdy ruch paczki powodował lagi na całym serwerze danego świata. Działo się tak dlatego, że cały serwer skoncentrowany był na transporcie paczki, przez co poświęcał mniej mocy na inne zadania. CipSoft stale monitoruje wszystkie serwery, wiec gdy zauważą jakiś błąd, natychmiast zgłaszają go programistom, którzy starają się zapobiegać takim sytuacją.

Czas oczekiwania

Wyrażenie, które najlepiej opisuje lag to "czas oczekiwania". Jest to miara czasu od momentu wciśnięcia przycisku na klawiaturze, (po czym zostaje wysłana komenda, która wprawia w ruch dane wysyłając je z Twojego komputera do miejsca docelowego), do momentu gdy serwer docelowy proszony o wykonanie Twojego polecenia w całości je wykona. Czas oczekiwania zawiera wszystkie wyżej wymienione składniki: szybkość połączenia, cały sprzęt komputerowy i oprogramowanie potrzebne do tego procesu jak i moc twojego PCta. Czas oczekiwania czy inaczej "opóźnienie" jest zawsze obecne. Jeżeli masz długie opóźnienie, często będziesz doświadczał lagów w grach online. Niektórzy producenci gier używając sztuczek by ukryć efekty opóźnienia stosując np. animacje, gdy czas oczekiwania się wydłuża. Inni używając innych technik, np. pokazując co innego rożnym graczom. Działa to tylko w grach, w których nie jest ważne czy widzisz to samo co inny gracz.

Podsumowanie

Problem z lagami polega na tym, że masz kontrole tylko nad swoim komputerem, a CipSoft nad swoimi serwerami. Cała reszta, która tkwi pomiędzy, nie leży ani w Waszych rękach ani CipSoftu. Najlepsza droga do zminimalizowania czasu oczekiwania jest próba zmniejszenia dystansu pomiędzy Twoim PCtem a usługą, z której chcesz skorzystać - aby dane wędrowały krócej po internecie. Stąd prosimy graczy z Europy by wybierali i grali na serwerach usytuowanych w Niemczech, a graczy z Ameryki północnej i południowej by probowali grac na serwerach umiejscowionych w Ameryce.

Przyczyny kicków



Sporadyczne kicki

Jeżeli Twoje dane w całości nie dotrą do naszego serwera z powodu zatoru bądź zakłóceń w drodze, klient gry na Twoim komputerze i nasz serwer nie połączą się - będą niezależne od siebie. Połączenie zostanie przerwane a postać zostanie wyrzucona z gry. Jeżeli Twoja postać miała pz-locka czyli potocznie "walke" to pozostanie zalogowana do czasu jego zniknięcia, co może doprowadzić do śmierci bohatera.

Masowe kicki

Jeżeli problem wystąpił blisko serwerów CipSoftu lub problem wystąpił w centrum danych, ucierpi wielu graczy. Serwer natychmiast zauważa problem i zgłasza go. Oznacza to, że sam ponownie sprawdza wszystkie połączenia i natychmiastowo wylogowuje wszystkie postacie; przez kilka sekund stają się one nieosiągalne - niezależnie czy posiadały pz-lokca czy nie. To jest właśnie mass kick. Takie masowe kicki wywołane przez serwer, są zwyczajnymi środkami ostrożności. Zapobiegają śmierci wielu graczy. Jeżeli postać nie została wyrzucona z gry, szanse, że zginie są bardzo wysokie. Zdecydowanie, próg ilości wyrzuconych z gry postaci jest mocno zróżnicowany pomiędzy monitoringiem ruchu, wspólnymi zmiennymi, limitem nadużywania scenariusza, a próbą zrobienia tego tak sprawiedliwie i bezpiecznie jak tylko to możliwe. Masowe kicki mogą wystąpić również, kiedy na naszym serwerze wystąpi awaria. Wtedy oczywiście wszystkie postacie zostają wylogowane z gry.

Scenariusz Specjalny: Ataki DDoS

Nie raz już zapewne czytałeś, że często odpieramy ataki DDoS. DDoS znaczy Distributed Denial of Service - czyli ktoś stara się uniemożliwić Tibi normalne działanie. Możesz to sobie wyobrazić tak: ogromne paczki danych są wysyłane do jednego z naszych serwerów na raz i tworzy to ogromny ścisk. Następnie twoje dane zatrzymują się w tym ścisku i nie mogą dostać się na nasz serwer. Właśnie dlatego w czasie ataków występują lagi i kicki. Przez psucie zabawy wam, napastnicy chcą zniszczyć nas. Nie musimy chyba przypominać, że takie ataki są ściśle zakazane.

Co robi CipSoft, aby zapobiec lagom i kickom?



Monitoring, Ocena, Współpraca, Firewall

Monitorujemy nasze serwery i sprawdzamy logi regularnie, aby zobaczyć czy nie wystąpiły jakieś problemy. W ten sposób możemy interweniować natychmiast, gdy wystąpi jakiś błąd na danym serwerze.
Również inwestujemy w bardzo dobrych dostawców usług internetowych, wybraliśmy dobre lokacje centrów danych, które współpracują z nami w celu zmniejszenia opóźnień dla naszych graczy. Do tego poddajemy ocenie nowe usługi w celu sprawdzenia co możemy poprawić. Ponadto, zainwestowaliśmy w firewalle, oprogramowania i sprzęt, stale monitorujemy naszą sytuację w sieci. Jeżeli znajdziemy coś niezwykłego, kontaktujemy się z naszymi dostawcami usług bezpośrednio w celu zainicjowania środków prewencyjnych. Wiele z naszych środków zaradczych działa świetnie. Jesteśmy w stanie odfiltrować wiele ataków typu DDoS. Czasami jednak owe ataki się przedostają i wtedy niestety jesteście zmuszeni odczuć ich konsekwencje.

Odnośnie ostrzeżeń



Otrzymujemy od was wiele informacji na temat lagów i kickow. Wiemy, że chcielibyście być ostrzegani przed nadchodzącymi. Niestety w większości przypadków nie jesteśmy w stanie pomoc. Nie potrafimy przewidzieć kiedy ktoś zostanie zaatakowany na naszym serwerze lub kiedy jakaś burza wpłynie znacząco na jakość usług największego dostarczyciela internetu np. w Stanach Zjednoczonych. W takich sytuacjach ostrzeżenia zawsze będą spóźnione. Tak samo nie możemy dokładnie przewidzieć, kiedy połączenie będzie stabilne byś mógł wrócić do gry. Nie chcemy stwarzać wam fałszywego poczucia bezpieczeństwa. Po postu nie jesteśmy w stanie przewidzieć kiedy problem techniczny, który nie wystąpił u nas, zostanie naprawiony czy tez kiedy napastnik atakujący nasze serwery zrezygnuje dla własnego dobra. Jedyne co możemy zrobić to zminimalizować efekty w grze jakimi są lagi i kicki. Możemy też ostrzec cie przed ewentualnymi problemami z łączem, gdy sami będziemy prowadzić jakieś prace przy serwerach.

Sposoby określenia typu Lagów



Zbadać swoje stanowisko

Pierwszy krok jaki powinieneś wykonać po pojawieniu się laga, to sprawdzenie czy wyświetlają ci się inne strony internetowe. Jeżeli trwa to dłużej niż zazwyczaj lub nie otwierają się wcale, możesz założyć, że problem usytuowany jest blisko ciebie. Aby określić czy lag spowodowany jest przez twój komputer, powinieneś sprawdzić takie rzeczy jak: firewall - może on blokować usługę, która chcesz użytkować; manager zadań(dla użytkowników Windowsa) - możesz sprawdzić, jakie programy są uruchomione w tle i zużywają większość łącza bądź pamięci komputera. Możliwe też, że antywirus wykonuje skan komputera spowalniając wszystko. Zorientuj się, co robi twoje otoczenie. Może twój brat ściąga jakiś duży plik, kiedy ty próbujesz grać w Tibie? Jeżeli nie możesz określić przyczyny lagu w ostateczności może okazać się, że winny jest dostawca internetowy. Jeżeli korzystasz z tego samego internetu co twój kolega dla przykładu, możesz poprosić go by sprawdził czy ma dostęp do usługi, która dla ciebie jest aktualnie nieosiągalna.

Tracert

Jeżeli jednak problem usytuowany jest gdzie indziej niż u ciebie czy twojego dostawcy internetowego, to właściwie nie możesz zrobić nic więcej by pozbyć się problemu. Jeśli chcesz określić, w którym miejscu w drodze pomiędzy tobą a celem utworzył się lag możesz użyć komendy tracert. Tą komendą możesz wytropić drogę twoich danych w systemie Windows. Otwórz aplikację MS-DOS klikając kolejno na Start-> Uruchom. W pustym polu wpisz cmd. Powinno otworzyć się małe czarne okno, wpisz w nim następującą linijkę: tracert [adres ip] lub [adres strony] (bez nawiasów) i kliknij Enter. Otrzymasz wtedy informacje jakimi węzłami i przez jakich dostawców przechodzą twoje dane by osiągnąć swój cel i jak długo zajmuje dotarcie danych do każdego punktu.

http://img163.imageshack.us/img163/3407/tracertb.jpg



Lagi i kicki sprawiają największe kłopoty w grach online i naprawdę rozumiemy waszą frustrację kiedy giniecie w Tibi przez problemy z połączeniem. Niestety, jak wyjaśniliśmy wam to w szerokim zarysie, możemy zdziałać tyle samo co wy. W żadnym wypadku nie naprawi to problemu, lecz mamy nadzieje, że ten artykuł wyjaśni kilka spraw i odpowie zarazem na większość waszych pytań, które pomogą wam zrozumieć techniczne przyczyny ukryte za lagami i kickami.

Życzymy gry bez lagów!
Wasi Community Managers i TibiaMix


*Admin*


*************************************************************************************

http://img15.imageshack.us/img15/4606/bannertibiamix.png

*************************************************************************************

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.poradnikmargo.pun.pl www.pps-clan.pun.pl www.virusmt2.pun.pl www.ironbroasg.pun.pl www.notabene.pun.pl