Ogłoszenie

Reklama - Pisać do admina po więcej info.

#1 Sat-03-07-2010 16:14:39

 Tom

http://img687.imageshack.us/img687/1184/administratorek.png

26025405
Call me!
Skąd: Irlandia
Zarejestrowany: Thu-10-06-2010
Posty: 119
Punktów :   
WWW

Bogaci w szczegółach

http://static.tibia.com/images/news/featuredthumb_1383.jpgTego miesiąca, zajrzeliśmy głębiej na kilka szczegółów w Tibii. Zastanawialiśmy się nad rzeczami, które raczej nie mają wielkiego znaczenia na pierwszy rzut oka. Poświęcenie czasu nad zmianami perspektywy od czasu do czasu może być bardzo ciekawe i zabawne. Czytaj dalej!





Kiedy CipSoft mówi o Tibii skupia się zazwyczaj na dużych i poważnych tematach, takich, które są bezpośrednio związane z grą. Jednak oprócz tych zagadnień są sprawy mniej ważne, które sprawiają, że Tibią jest taką grą, jaką znacie. Nie zauważacie drobnych szczególików i okoliczności, ponieważ są dla was jak chleb powszedni czy też po prostu nie przyglądacie się im, bo nie są spektakularne na pierwszy rzut oka. Jeśli jednak poświęcicie trochę czasu na przyjrzenie się tym drobnostkom, zrozumiecie, że kryje się w nich coś interesującego, coś, co zaprowadzi was nie tylko na nowy poziom Tibii, ale także was samych.

W poniższym artykule przedstawiono kilka takich małych detali żeby sprawdzić jak są postrzegane. Sami pracownicy przyznają, że łezka zakręciła im się w oku przy pisaniu tego materiału, którym chcieli by się teraz podzielić.

Chcę chodzić co 500 kratek

Czy wiecie, że obecna mapa, wszystkie jej poziomy mają powierzchnie 17 854 464 kafelków? Wiadomo, że nie po wszystkich możecie chodzić, skoro na niektórych znajduje się woda lub inna przeszkoda. W każdym bądź razie to na pewno duża liczba. Pracownicy postanowili pobawić się tą liczbą i jej wielkością.

http://static.tibia.com/images/news/tile_hiking_small.jpgPowiedzmy, że jedna kratka w Tibii odpowiada 1 metrowi kwadratowemu w życiu realnym. Jeśli byśmy połączyli wszystkie kratki w jedną linie, miała by ona długość 17 854 km (ok. 11 094 mili). To ponad trzy razy więcej niż prosta linia łączącą wschodnie i zachodnie wybrzeże USA. Sprawdźmy dalej, bez używania kalkulatorów dostępnych na wspieranych i promowanych stronach, co ta liczba może oznaczać. Gdyby cała ta linia była wybrukowana (na takiej gracz chodzi najszybciej), graczowi z 20 poziomem zajęło by 3 miesiące żeby przejść całą, ponieważ chodzi on ze średnią prędkością 9 km/h bez żadnych wspomagaczy. Natomiast postać z poziomem 200 szedł by tylko 5 tygodni, ponieważ średnia prędkość takiej postaci wynosi 22 km/h.

Niemniej jednak, mnóstwo graczy chce się przemieszczać znaczniej szybciej. Jeśli podróżujecie między kontynentami to naturalnie używacie statku lub latających dywanów. Jak jednak sytuacja wygląda przy poruszaniu się po tym samym lądzie? Jeśli jesteście w Thais i macie sprawę do załatwienia w Venore, użyjecie statku czy pójdziecie na piechotę? Podczas gdy użycie statku do Venore zajmuje kilka sekund, podróż piechotą wymaga trochę czasu, ale jest kompletnie innym doświadczeniem. Dzięki niej stajecie się świadomi środowiska, jakie nas otacza, a także w pewien sposób wolna i cicha podróż odpręża i pozwala cieszyć się grą.

Dźwięk ciszy

Cisza to kolejny element, który wyróżnia Tibię. Tutaj nie ma dźwięków. Przynajmniej nie na pierwszy rzut oka, a raczej pierwszy dźwięk. Mimo braków w dźwiękach i braku efektów dźwiękowych Tibia nie jest tak cicha jak się wydaje. W zasadzie jest ona pełna wymyślonych dźwięków.
http://static.tibia.com/images/news/sounds_in_tibia.jpg
Przykładowo, w grze jest niesamowity wybór instrumentów muzycznych, które wydają różnokolorowe nutki gdy ich użyjecie. Jeśli dobrze nastawicie ucho możecie usłyszeć słabą melodię w tle. Niektórzy gracze tworzą nawet zespoły i wystawiają koncerty zachwycając swoją publiczność piosenkami każdego rodzaju. A jak wy postrzegacie muzyczne nuty w Tibii? Jak je słyszycie? Wszystko zależy od waszej wyobraźni – możecie usłyszeć zarówno folk, jak I rock.

Pomyślcie także o tych wszystkich szczekaniach, lub okrutnych rykach, albo o porażających wrzaskach w waszych głowach na widok jakiegoś potwora. Czuliście kiedyś przyspieszone bicie serca, gdy na waszej drodze stanął groźny potwór? Także brak oddechu i jakichkolwiek reakcji, gdy wasza postać jest krok od śmierci, a potem udaje jej się przeżyć, a wy krzyczycie ze szczęścia lub wrzeszczycie z wściekłości na widok napisu: "Alas! Brave adventurer..."

Prawdziwe dźwięki i efekty potrafią dostarczyć niezwykłych emocji, podobnie jak cisza. To od was zależy jak chcecie grać – z muzyką w tle czy delektując się ciszą.

W otchłań

A propos dźwięków, zauważyliście, że nie ma żadnej wiadomości podczas wrzucania czegoś do kosza na śmieci? Żadnego "ploing!" czy "clonk!", które sygnalizowało by osiągnięcie dna. W zasadzie wszystko, co wrzucicie do kosza na śmieci znika i nigdy nie wraca do gry. Wydaje się, że znika w nicość. Ale jak one mogą zniknąć? A może gdzieś znajduje się tajne przejście do całkiem nowego wszechświata głęboko pod koszem na śmieci? Coś w rodzaju czarnej dziury?

Może tibijskie kosze na śmieci są w rzeczywistości długimi rurami prowadzącymi głęboko w głąb ziemi do sekretnego centrum recyklingu zbudowanego i obsługiwanego przez krasnoludy? Może ujarzmiły one orki i gobliny do pracy w takim miejscu, by z odpadów z koszów na śmieci produkowały nowe przedmioty? Z ich żyłką do interesów pewnie sprzedają lśniące przedmioty i dodatki potworom w całej Tibii, które dzień i noc walczą ze wścibskimi, lecz odważnymi podróżnikami chroniąc swoje domostwa. Jeśli zostaną pokonane zostawiają sprzęt, który może znowu wylądować w koszu na śmieci – po prostu niekończący się cykl. Może szata, którą teraz nosicie została po części zrobiona z butów, które przez przypadek wyrzuciliście do kosza tydzień temu? Poza tym, podziemny system rur recyklingowych wyjaśniał by fakt dlaczego koszy nie da się ruszyć.

http://static.tibia.com/images/news/garbage_goblin.jpg



Dzięki za wszystkie krzesła!

Bądźmy szczerzy: Czy kiedykolwiek ukradliście coś z domu NPC? Krzesło? Nóż? Jego ulubioną donicę z kwiatami? Kiedy macie ograniczony budżet, a potrzebujecie podstawowych mebli, niektórzy z was zaczynają kraść. Żeby ograniczyć ryzyko do minimum, najczęstszymi ofiarami są NPC. Ogólnie rzecz biorąc, NPC są dość ufni: mnóstwo z nich nie zamyka drzwi, zaprasza was do środka, a wy jak się odwdzięczacie za gościnę? Kradniecie kilka widelców i noży z ich drogocennych zastaw. Pożyczacie stoły, których potem nigdy nie oddajecie. Zabieracie lśniące świeczniki jako dekoracje do własnych posiadłości. I nigdy was nie gryzło sumienie, że NPC muszą każdego dnia uzupełniać braki? Kupują nowe krzesła, zastępują skradzione rośliny nowymi tylko po to, żeby znowu zostać okradzionym. Może gdyby wyposażyć NPC w możliwość zemsty, to mogliby skradać się do waszych domów i kraść coś na chybił trafił. Czy wtedy bylibyście szczęśliwi?

To prowadzi was do większego tematu, jakim jest postrzeganie i rozumienie NPC w Tibii, ich traktowanie. Czy jesteście sprawiedliwi i traktujecie je jak innych graczy, czy też są dla was częścią kodu, który tworzy grę? Żeby zacząć rozmowę z NPC musisz powiedzieć „hi” lub „hello”. Jednak czy jak kończysz rozmowę to żegnasz się czy po prostu odchodzisz bez słowa?

Wyobraźcie sobie!

Jak widać, małe szczegóły często prowadzą do wielu ciekawych pytań, które mogą odkryć w was coś, czego nie byliście świadomi. Wraz z tymi drobnymi prowokacjami CipSoft ma nadzieję zachęcić graczy do zmiany nastawienia teraz i na zawsze, a także do skupienie się na tym co niewielkie i mało istotne na pierwszy rzut oka. Uwolnijcie myśli i spytajcie się sami siebie, bądź też przyjaciół z innej perspektywy. Użyjcie wyobraźni podczas odpowiadania, zamiast skupiania się na oczywistościach w stylu „bo tak jest zapisane w grze”. CipSoft uważa, że może być to rozwijające i odświeżające doświadczenie.

Myślcie pozytywnie!
Wasi Community Managers


*Admin*


*************************************************************************************

http://img15.imageshack.us/img15/4606/bannertibiamix.png

*************************************************************************************

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.virusmt2.pun.pl www.ironbroasg.pun.pl www.pps-clan.pun.pl www.poradnikmargo.pun.pl www.notabene.pun.pl